Program "mPotęga" edycja X 2023
W X edycji mPotęgi grantami nagrodzone zostały 183 projekty z całej Polski. Dofinansowanie otrzymały 92 projekty kierowane do uczniów i uczennic klas 4-6
i 91 projektów w kategorii klas 7-8 szkół podstawowych.
Znaleźliśmy się wśród beneficjentów mFundacji
dzięki naszemu projektowi: W krainie Planimetrii.
Krótka relacja z realizacji naszego projektu w ramach mPotęgi:
WRZESIEŃ
Kilka zdjęć pokazujących efekty wrześniowej pracy:
PAŹDZIERNIK
1. W październiku przygotowaliśmy grę terenową, w której głównym zadaniem uczniów jest odszyfrowanie hasła - poszukiwali oni w parku tabliczek z literami i ukrytymi w kodach QR zadaniami. Rozwiązanie zadania wskazywało pozycję litery w haśle. Już niebawem zobaczymy, jak poradziły sobie z tym zadaniem poszczególne klasy.
2. Podczas zajęć matematyki uczyliśmy się o liczbie Pi. Odbyły się nawet mini zawody w zapamiętywaniu i układaniu kolejnych cyfr liczby Pi.
3. Dzieci wykonały prace do gazetek o symetrii imion.
4. Na informatyce uczniowie wykonali w programie Tinkercad projekty z logo mFundacji, które następnie zostały wydrukowane na drukarce 3D. Dowiedzieliśmy się też, jak zbudowany jest dywan Sierpińskiego.
Program "mPotęga"
edycja IX
Uczniowie klas 4-6 Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Płocku wezmą udział w IX edycji mPotęgi. Jesteśmy jedną z 114 szkół w całej Polsce, która została nagrodzona! Grantami w roku szkolnym 2022/2023 zostały nagrodzone 83 projekty kierowane do uczniów klas 4-6 i 31 projektów dla uczniów klas 7-8 szkół podstawowych z całej Polski!!! Autorem zwycięskiego projektu jest: pani Sylwia Sulkowska.
Projekt ukaże praktyczną przydatności matematyki w życiu codziennym. Odbędzie się spacer z mapą oraz aplikacją Google Maps, połączony z rozwiązywaniem kodowanych zadań oraz fotografowaniem „matematyki” zauważonej w całym mieście. Następnie zostanie zorganizowana wirtualna wycieczka po ojczyznach znanych matematyków (np. Grecja, Egipt, Rzym, Francja), połączona z klejeniem brył, wyznaczaniem czasu podróży, prędkości, drogi, tworzeniem ozdób i zawieszek z wykorzystaniem geometrii japońskiej piłeczki (Temari), a także obliczaniem kosztów życia jednego dnia w danym państwie z przeliczaniem jednostek monetarnych. Prócz tego młodzież stworzy matematyczne memy, Miesięcznik „Przydatnik matematyczny” i weźmie udział w grze „Jeden z dziesięciu w matematyce” oraz konkursie logicznego myślenia.